Facebook Twitter 

Omleidingen

Inleiding:

Op zaterdag 2 oktober 2021 zal het Nederlands clubkampioenschap (NCK 2020) wielrennen worden georganiseerd in de gemeente Dronten (http://www.nckdronten.nl/). Het betreft een evenement waarbij wielerwedstrijden worden georganiseerd in de vorm van ploegentijdritten in verschillende wedstrijdcategorieën onder auspiciën van de KNWU. Om dit te realiseren wordt er gebruik gemaakt van de openbare wegen rond de locatie Flevonice, Strandgaperweg 20 in Biddinghuizen, dat die dag als start/finish locatie zal dienst doen.

Gevolg hiervan is dat er die dag een aantal wegen worden afgesloten en het verkeer zal worden omgeleid.

 Route: De parcoursen zijn weergegeven in bijlagen 1-3.

De volgende wegen worden gebruikt als parcours voor het evenement:

  • Mosselweg
  • Karekietweg
  • Karekietpad
  • Futenweg
  • Knarweg
  • (Meeuwenweg) B/C parcours
  • Vogelweg
  • Knarweg
  • Meerkoetenweg
  • Larserpad
  • Vleetweg
  • Harderringweg
  • Nonnetjesweg
  • Bremerbergweg
  • Strandgaperweg
Alle deelnemers en begeleidende auto’s parkeren gedurende de dag op het terrein van Flevonice.

Landbouwverkeer kan overal rijden

De Ronde voor de A categorie (waar de Volgelweg 2 x wordt overgestoken ), is alleen in de middag

De volgende wegen worden afgesloten voor het evenement:
  • Bremerbergweg ,beide richtingen , uitgezonderd bewoners en bestemmingsverkeer
Op de volgende wegen staan BORDEN met “doorgaand rijverkeer gestremd’
  • Oldebroekerweg ter hoogte van De Baan
  • Bremerbergweg ter hoogte van Dreef
Op de volgende wegen staan BORDEN met “Omleiding ’
  • De Baan omleiding over de Olderbroekerweg
  • Harderdijk
  • Spijkweg
Langs de volgende wegen staan dranghekken
  • Strandgaperweg, beide zijden ter hoogte van de finish
Langs de volgende wegen geldt een parkeerverbod
  • Op de wegen van de parcoursen geldt op 2 oktober tussen 9.00 en 18.00 uur een parkeerverbod.

Consequenties openbaar vervoer:
Het openbaar vervoer zal zaterdag 2 oktober geen gebruik kunnen maken van de wegen die deel uitmaken van de parcours (zie eerdergenoemde wegen) voor de reguliere dienstregeling.
Gemeente Dronten neemt contact op met het vervoersbedrijf voor nadere afstemming, indien aan de orde.

Informeren aanwonenden parcours
In de week voorafgaand aan het evenement zullen aanwonenden aan het parcours per brief worden geïnformeerd over het evenement en geldende verkeersmaatregelen.

Inzet verkeerregelaars
Het parcours wordt gedurende de dag verkeerstechnisch beveiligd door bevoegde verkeersregelaars. Elke individuele wielerploeg wordt begeleid door een motorrijder als voorrijder en een ploegleidersauto achter de ploeg.

Aanrijroute hulpverleningsdiensten
De verkeersregelaars worden geïnstrueerd de hulpdiensten altijd doorgang te verlenen, ook tegen de rijrichting van het parcours in.
Aandachtspunten zijn: Kruising Biddingringweg/ Nonnetjesweg/Harderringweg
Wordt beveiligd met beroepsverkeersregelaars en LED wagens

Kruising Vogelweg –Larserpad in de middag beroeps VK
Kruising Vogelweg –Knarweg 2 x in de middag beroeps VK


Bijlage 1    Parcours  A      categorie

Bijlage 2    Parcours  B/C  categorie

Bijlage 3    Parcours  D      categorie

Bijlage 4   Bordenplan  versie 2

Bijlage 5   Verdeling verkeersregelaars

Bijlage 6   Situatie Vogelweg in de middag

Bijlage 7  Situatie Biddingringweg   hele dag


Contactpersoon organisatie verkeersmaatregelen
Frans van Varik 0629-225389



Nieuws 25-09-2021

EXTRA Teams bij NCK Dronten

EXTRA Teams bij NCK Dronten

Omdat er dit jaar veel minder wedstrijden zijn verreden en de organisatie van het NCK Dronten voldoende ruimte in het programma heeft willen wij de KNWU-Clubs de rui... 
Nieuws 23-08-2021

De inschrijving is geopend

Het is vanaf nu mogelijk om in te schrijven voor het NCK 2021. 

Via de link op de website kom je terecht op inschrijven.nl

Ondanks de Coronacrisis is het de organisatie gelukt om de... 
Nieuws 06-08-2021

De parcoursen zijn bekend

Vorig jaar zouden we al naar een nieuwe startlocatie en dus een nieuw parcours gaan.
Ten opzichte van de plannen van vorig jaar hebben we een paar kleine aanpassingen gedaan.

onder het kopje...